Děkujeme za pochopení.
D77a82v10i36d 61E98v54a40n
Měl jsem v článku asi podotknout, že s mládeží pracuji už drahnou řádku let a můj pohled je tím nepochybně ovlivněn, nepředpokládám totiž, že by dnešní mládež byla hloupější nebo chytřejší, horší nebo lepší než ty předešlé, beru jí spíše jako obraz naší doby, tedy i jako obraz naší generace, nás všech...
Domnívám se, že pokud někdo tento článek v tomto duchu nepochopil, je to jeho chyba. Zároveň jsem chtěl vzhledem k citlivosti tématu všem poděkovat za věcné a slušné komentáře. Díky
T34o76m68á48š 64D68v72o28ř89á63k
Já jsem Váš článek v tomto duchu nepochopil a domnívám se, že to je Vaše chyba - asi jste ho špatně napsal. Kromě toho se domnívám, že je pro Vás jako autora nedůstojné a alibistické dodatečně v diskusi vykřikovat, že jste článek myslel tak či onak a že pokud to snad někdo pochopil jinak, je to jeho chyba.
Váš článek na mě působí jako snůška nesmyslů, které jste nakupil ve snaze hodit vinu té dívky na automobilový průmysl. Nemá cenu ty nesmysly podrobně rozebírat, to už učinili jiní. Každopádně, jakkoli je mi té dívky líto, mohla si za to sama. Kdyby byl ten její VW opancéřovaný, s 2x širšími pneumatikami a s padesáti airbagy uvnitř, tak by její šílená jízda nedopadla o nic lépe, protože o co by to auto drželo lépe na silnici, o to více by si ve své totální nezodpovědnosti dovolila riskovat a jela by opět na hraně možností toho vozu.
O45l18d54ř37i25c27h 11S11m14u63t50n64ý
Větší sbírku nesmyslných blábolů jsem snad v životě neviděl. Co odstavec, to pitomost.
K75a74r87e33l 27K53u45č54e50r25a
Po přečtení prvních 3 odstavců jsem vám chtěl dát karmu. Po dalších 3 antikarmu, kdyby to šlo.
Počínaje 4. odstavcem samé žvásty a lamentace přičemž ve většině nemáte pravdu a jste úplně vedle.
Š26t69ě32p38á69n 30B49i23n51k22o
Já bych brečel. To fakt myslíte vážně? Víte, jak by musel svět vypadat, kdyby zákony měly řešit i tohle? Vždyť by to bylo vězení! Navíc navrhujete věci, které zde problémem nebyly. Holky nebyly pod vlivem alkoholu (minimálně ne řidička) a neřídili žádný výkonný vůz, ale v podstatě starou plečku. Tak já nevím........ Fakt tohle chceme? Já rozhodně ne! A co se té bezpečnosti týče, doporučuji už pár let staré porovnání starého velkého tanku (Volvo 940) proti modernímu malému prckovi (Renault Modus): https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY. Samozřejmě, že v bezpečnosti jsme někde jinde než před pěti, deseti nedejbože více lety....
R37a68d38i71m 21K43a96l53a36s
Problém bych viděl v tom, že ono Volvo v testu nemá motor a převodovku. Jinými slovy v motorovém prostoru takřka nic není. Říkal jsem si, jak vyřeší rozdílné hmotnosti (a tedy i rozdílné hybnosti), když jsem video viděl poprvé. Už jen kvůli části kinetické energie, která se nepřemění v energii deformační. (Nemělo by např. smysl testovat srážku kamionu a jakéhokoliv osobního auta. To je v podstatě náraz do pevné stěny.) Tím, že z auta vyndáte motor a převodovku ale především podstatně změníte tuhost přední části vozu a změníte tím i funkci deformačních zón. Poškození obou vozů je pak jiné.
Ostatně výmluvné je i to, že simulovaný střet s částečným překrytím, byl s velkou "slávou" před zhruba dvěma lety vyhodnocen jako ne zcela dobře podchycený. Tj. v době po vzniku tohoto videa. Standardně byl testován úplný čelní střet, ale při částečném překrytí dojde u některých vozů k tomu, že se jedno z předních kol zasune do kabiny a deformuje prostor, v němž se nachází nohy řidiče. V testu částečného překrytí před dvěma lety uspělo pouze Volvo, Mercedes a tuším Lexus. Rozhodně ne Renault. Volvo ono částečné překrytí simuluje dlouhodobě.
A jak je vidět na videu, kolo Renaultu zůstává takřka na svém místě...
Velké a správně navržené deformační zóny nelze dost dobře ničím nahradit. To je základní mantra, kterou nelze obelstít. Takže pořád platí, že je lépe se vybourat ve velkém těžkém solidním autě než v plechovce.
Chtěl jste asi říct, že v dnešní době jsou def. zóny navrhovány tak, aby kabina řidiče zůstala nedotčena. Nicméně pro reálné případy srážky tj. např. s částečným překrytím je tato skutečnost součástí oficiálních testů pouze velice krátce a většina automobilek v tomto srovnání nedávno vyhořela.
Přiložené video je zajímavé pouze z hlediska sledovanosti příslušného pořadu. Vypovídací hodnota je mizivá.
R32a82d69i54m 92K73a76l44a55s
Bezpečnostní pás se při nehodě, řek bych, nevypnul, ale mobil odlétl na zadní provizorní sedadla a rozepnutý pás patřil právě k nim.
Z toho, co o nehodě vím, by byla větší šance na přežití řidičky, pokud by protihluková stěna byla betonová. Kusy dřevěného hrazení se v tomto případě dostaly do vozu a způsobily devastující poranění.
Podle mého by byla taková konstrukce mimořádně nebezpečná i pro někoho, kdo by se řízení sice věnoval, ale čelil by např. defektu nebo kolizní situaci, kterou nezpůsobil. Dřevěné latě takové nešťastníka mohou doslova prošpikovat.
Bezpečnostní prvky vše nezachrání, protože minimálně deformační energii nejsou schopny vždy účinně eliminovat. Elektronika by jistě mohla omezit rychlost upravit dráhu vozu, distribuovat vhodně kroutící moment na kola, ale pořád na místě řidiče sedí člověk.
Pro mladé bych výkon vozu omezil, anebo zavedl řidičák na zkoušku. Problém je, že oněch méně výkonných vozů mnoho není a nejsou ani příliš levné. S jejich bezpečností to také nemusí být nejlepší.
Z54d19e94n92ě37k 66M91a87t41u80š63k49a
to není o bezpečnosti aut, protihlukových stěnách, to je o intelektu řidičů, potažmo řidiček.
Při jejich IQ to ani jinak dopadnout nemohlo.
J95i47t16k58a 60T16v19r47d11á
Auta jsou,ve většině případů,bezepčná. Bohužel proti lidské blbosti je odolné málo co.A ty holkly to fakt přehnaly.Obě.Dávno pryč jsou doby, kdy trvalo než se opečováváná Š120 vůbec rozjela. Dneska jen brnknete o plynový pedál a jste na slušné rychlosti. Když se k tomu přidá ego rostoucí o to více, čím je řidič mladší, bez pudu sebezáchovy, je malér na světě. O jakousi regulaci se snaží pojišťovny, což mladí obchází tím, že do 25 mají své auto na někoho z rodičů. Až bude systém nastavený tak, že do těch 25 bude mít řidičák na zkoušku,budou se krotit i hodně horké hlavy.A tím nemyslím,že bude muset jezdit pod dozorem,jak někdo prosazuje.Klidně ať si jezdí,ale do těch 25 nesmí udělat na silnici žádný malér.Pak konečná,papíry sebrat a až horká hlava vychladne,zpátky do autoškoly.
Š10t76ě45p95á52n 14B67i76n67k25o
Tak i 120tka jela v pohodě 100 km/h +, i více. Felicie před 25 lety s 1,3 v pohodě 160 km/h. O autě to podle mě není, navíc ony neřídili nějaký bůhví jak výkonný fáro. Prostě totálně blbly, řidička se nevěnovala řízení a přišla nehoda. Mohlo se to stát i se 120tkou, jenom by toho tehdy nebyl plný Facebook. Ostatně mám pocit, že smrťáků je i přes houstnoucí provoz a násobně vyšší počet automobilů méně, než bylo v té době.
V42a75c11l14a28v 55P65e71r71o82u83t27k57a
žádné otázky,prostě řidič by měl mít respekt...
T54o66m28á82š 48K65u16c17h80a10ř
Myslím, že problém je jinde a posun věkové hranice či limity výkonu by moc nepomohly. Problém je v to, že jak to bylo v té reklamě, "dneska už se dá, dá dá". Když si člověk sedne do auta, stává se někým jiným, je to jako by si oblékl něco, co mu dává velkou sílu, rychlost, moc. Usednutím za volant dostává oblek, který ho činí rovným se všemi kolem. Toto už je tu samozřejmě dlouho, co je ale nové, že ve velkém začaly za volant usedat mladé ženy z generace, které již není přisuzována jednoznačná role "ušlápnuté" manželky a rodičky. Ale jejich mozek je po generace uzpůsoben této roli, ne jiné. Pak se stane, že dívky či ženy, osoby tak říkajíc "ze samého konce potravního řetezce" co se postavení ve společnosti týče, se najednou dostanou pocitově na roveň ostatních a mozeček některých z nich tuto zodpovědnost bohužel není schopen ustát.
Nezabráníme tomu. v nejbližších letech se to bude jen zhoršovat.
J93a66n24a 52M45a38j58o81v31á
Neuvěřitelný blábol, fakt...
Máte dceru?
P80e15t40r 56K56e87i63s81l38e51r
Vážený autore, dovolím si s Vámi polemizovat ohledně bezpečnosti aut... Možná je to tím, že už mám řidičák cca 35 let, ale dovolím si tvrdit, že bezpečnější auta na cestách snad nikdy nejezdila... a jsem přesvědčený, že automobilky dělají pro bezpečnost všech účastníků silničního provozu víc, než by, alespoň podle mne, musely dělat... Zároveň je ale prokázáno, že bezpečnost dnešních vozů svádí mnohé, zvláště co se týče zodpovědnosti, nezralé jedince k přílišnému riskování... To, co si dovolují dnes na cestách by si např. ve Škodě 120 nikdy nedovolili. Nikdo totiž snad není schopen vyvinout nějaké bezpečnostní opatření odolné vůči lidské hlouposti a nezodpovědnosti... A právě to se stalo příčinou této tragické nehody...
Zároveň si dovolím tvrdit, že je Váš článek nepřiměřeně tendenční... Proč? Dovolím si citovat ze závěru Vašeho příspěvku: ..."... na druhou stranu nejsem si zcela jist, jestli platná legislativa a trend, který je v tuto chvíli udáván, udělaly dost pro to, aby její mladý život byl ochráněn..."... na daném místě nebyla omezena rychlost? legislativa nenařizuje, jak se má řidič chovat za volantem? Co chcete víc? Aby do každého auta zároveň s řidičem nastoupil nějaký zástupce např. policie, který Vás bude při jízdě kontrolovat? A nebo chcete aby direktivně byla rychlost aut omezena na např. 70 km/hod, aby nedocházelo k podobným situacím? A Vaše snaha převést část viny na výrobce automobilů má znamenat co? To je stejné jako by jste požadoval jakousi spoluzodpovědnost po výrobcích nožů za to, že se říznete při krájení cibule...
O58d82s28t89r38a33n30ě28n21ý 61U17ž61i74v16a47t13e12l
- Počet článků 231
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2017x