Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

M64i11c93h87a35l 89S89v62o57b98o88d62a 5578348946601

Příčina nehody je jasná i malému dítěti.Obyčejné nerespektování pravidel,vysoké sebevědomí a nízký pud sebezáchovy. Nic co by ovlivnil jakýkoli výrobce aut a motorů.

+40/−1
doporučit
15.7.2017 14:25
Foto

J48a34n96a 44M52a17j89o35v31á 4845252356433

Prominte, ale proč by tohle měla řešit legislativa a pořád víc nám "lajnovatů životy? Je přece jasné (a všem od malých dětí) jak se máme chovat v autě.

To, co se stalo, je jen těžko uvěřitelná tragédie při které mi tuhla krev v žilách a video jsem odmítla i jen slyšet, když si ho moje (mladé dospělé) děti vyhledaly na internetu. Ale určení té chyby, nebo spíš souboru chyb, je jednoznačné.

Nevím, kde je chyba, ale v tomto případě bych ji v legislativě ani bezpečnosti na silnici fakt nehledala.

+29/0
doporučit
15.7.2017 12:41
Foto

L12u73k50á76š 31K81o52b65e46r85a 3564833568

Analýzu, která by ve svých závěrech cílila tak dalece mimo terč, až se z ní stal ultrablábol, jsem tedy nečekal. Lepší legislativa by jí zachránila život? Napříkad nějaký zbrusu nový zákon, který by zakázal chovat se na silnici jako kretén?

Mimochodem, když dovnitř ve 180 proletí dřevěná lať a udělá díru do krku, tak je úplně jedno. jestli to má airbag čínskej nebo německej, jestli to má downisizovanej motor, jestli benzin hoří líp než nafta, jestli má ta kačena řidičák na zkoušku a jen na fábii v tříhrnku, nebo jede z mekáče v pětilitrovým osmiválci...

+24/−1
doporučit
16.7.2017 23:56

P64e60t18r 62L58a86n94g90e69r 6705585650402

Nemáte pravdu. Obecně se bezpečnost automobilů zvyšuje. Mrkněte na ceníky nových automobilů, co vše již najdete v základní výbavě a co vše si můžete navíc připlatit. Před šesti lety, když jsem kupoval poslední vůz byla situace dost jiná.

...

Navíc téma nerozvážnosti spojovat s bezpečností automobilů je jako dát si řízek s koprovou omáčkou a rýží.

+19/0
doporučit
15.7.2017 18:07

P73e75t72r 12K19e64i55s59l82e57r 6211412742814

Vážený autore, dovolím si s Vámi polemizovat ohledně bezpečnosti aut... Možná je to tím, že už mám řidičák cca 35 let, ale dovolím si tvrdit, že bezpečnější auta na cestách snad nikdy nejezdila... a jsem přesvědčený, že automobilky dělají pro bezpečnost všech účastníků silničního provozu víc, než by, alespoň podle mne, musely dělat... Zároveň je ale prokázáno, že bezpečnost dnešních vozů svádí mnohé, zvláště co se týče zodpovědnosti, nezralé jedince k přílišnému riskování... To, co si dovolují dnes na cestách by si např. ve Škodě 120 nikdy nedovolili. Nikdo totiž snad není schopen vyvinout nějaké bezpečnostní opatření odolné vůči lidské hlouposti a nezodpovědnosti... A právě to se stalo příčinou této tragické nehody...

Zároveň si dovolím tvrdit, že je Váš článek nepřiměřeně tendenční... Proč? Dovolím si citovat ze závěru Vašeho příspěvku: ..."... na druhou stranu nejsem si zcela jist, jestli platná legislativa a trend, který je v tuto chvíli udáván, udělaly dost pro to, aby její mladý život byl ochráněn..."... na daném místě nebyla omezena rychlost? legislativa nenařizuje, jak se má řidič chovat za volantem? Co chcete víc? Aby do každého auta zároveň s řidičem nastoupil nějaký zástupce např. policie, který Vás bude při jízdě kontrolovat? A nebo chcete aby direktivně byla rychlost aut omezena na např. 70 km/hod, aby nedocházelo k podobným situacím? A Vaše snaha převést část viny na výrobce automobilů má znamenat co? To je stejné jako by jste požadoval jakousi spoluzodpovědnost po výrobcích nožů za to, že se říznete při krájení cibule...

+18/0
doporučit
16.7.2017 15:44

D39a24n61i77e23l 87K87r55o81n72e71r 7974304446727

Ty holky na tom byly mentalne tak spatne, ze veskere dalsi spekulace jsou bezpredmetne. Nepomuze nic...

+18/0
doporučit
16.7.2017 14:25

P40a25v83e46l 57J16a78n63o36u31t 6110332723163

Že jsou na vině výrobci aut? Směšné... Nikola B. je prostě adeptka na letošní Darwinovu cenu...

+15/0
doporučit
16.7.2017 23:38

T49o76m86á76š 57H80u38d91e57č70e77k 3833903129103

Uvědomte si prosím, že všemocný stát a regulace vás neochrání (spíš naopak). Za svůj život jste odpovědní pouze a jenom vy.

Volat po zpřísňování čehokoliv, v očekávání vyšší bezpečnosti a je přinejmenším naivní, protože to povede k šetření na něčem dalším, co ještě není regulacemi řízeno. Jinými slovy: pokud je někdo pablb, nepomůže mu ani svěcená.

+15/0
doporučit
16.7.2017 10:38
Foto

Z13d88e29n81ě28k 67M73a74t82u68š12k74a 7868406755896

Nikola B. byla krásná, mladá dívka, leč neskutečně hloupá

+21/−2
doporučit
15.7.2017 16:17

J24i80ř16í 15H85u94m49l 5482159802821

Slušný blábol, svádět nehodu na automobilky, na můj vkus je dnes v autech zabezpečení až moc !

+12/0
doporučit
16.7.2017 10:38
Foto

M53a16r61i65e 13J77a59n47d11o28v14á 8141423735926

Zcela mimo :-/

+16/−2
doporučit
15.7.2017 14:31

O27l74d81ř92i97c25h 67S55m96u77t85n26ý 2150632494245

Větší sbírku nesmyslných blábolů jsem snad v životě neviděl. Co odstavec, to pitomost.

+10/0
doporučit
16.7.2017 21:37
Foto

J11a45r23o66s22l26a65v 33H25a48l38u57z84a 2196474419218

Vyšší bezpečnost automobilů zvyšuje pocit sebevědomí řidičů, že je to auto zachrání kdykoliv a budou dělat pitomosti než se něco stane. A zase budou na vině výrobci automobilů, kteří zase vyvinou nějaké opatření proti něčemu a sebevědomí se zase zvýší a pořád dokola a dokola. Posouvání hranic pro řízení auta, pití alkoholu atd. nic nevyřeší, protože v tom věku už je na všechno pozdě. Začíná to už od miminek, olepí se hrany, nenechají se sáhnout na horkou plotýnku, demontují se prahy, aby nezakoplo, zvířátka se dají do klecí, ... Děťátko vyroste s pocitem, že se mu nemůže nic stát, nikdy si totiž pořádně nenabilo nos a pořád čeká, že ho něco ochrání!!! Místo zakopnutí si zajezdí autem a je jedno, jestli to auto je na benzín, jaký má rozvor nebo v kolika letech získalo řidičák.

+10/0
doporučit
15.7.2017 22:10
Foto

Š67t29ě67p54á17n 64B25i97n19k82o 3796854713946

Já bych brečel. To fakt myslíte vážně? Víte, jak by musel svět vypadat, kdyby zákony měly řešit i tohle? Vždyť by to bylo vězení! Navíc navrhujete věci, které zde problémem nebyly. Holky nebyly pod vlivem alkoholu (minimálně ne řidička) a neřídili žádný výkonný vůz, ale v podstatě starou plečku. Tak já nevím........ Fakt tohle chceme? Já rozhodně ne! A co se té bezpečnosti týče, doporučuji už pár let staré porovnání starého velkého tanku (Volvo 940) proti modernímu malému prckovi (Renault Modus): https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY. Samozřejmě, že v bezpečnosti jsme někde jinde než před pěti, deseti nedejbože více lety....

+9/0
doporučit
16.7.2017 19:37

V97l86a26d68i90m75í61r 75J61a50v65o54r68a 4670822456588

Článeček poněkud pubertální.

+10/−1
doporučit
15.7.2017 13:10

K46a73r58e84l 95K93u16č46e30r25a 7575381463780

Po přečtení prvních 3 odstavců jsem vám chtěl dát karmu. Po dalších 3 antikarmu, kdyby to šlo.

Počínaje 4. odstavcem samé žvásty a lamentace přičemž ve většině nemáte pravdu a jste úplně vedle.

+8/0
doporučit
16.7.2017 20:23

J60i29t50k51a 40T25v28r71d79á 3441168786119

Auta jsou,ve většině případů,bezepčná. Bohužel proti lidské blbosti je odolné málo co.A ty holkly to fakt přehnaly.Obě.Dávno pryč jsou doby, kdy trvalo než se opečováváná Š120 vůbec rozjela. Dneska jen brnknete o plynový pedál a jste na slušné rychlosti. Když se k tomu přidá ego rostoucí o to více, čím je řidič mladší, bez pudu sebezáchovy, je malér na světě. O jakousi regulaci se snaží pojišťovny, což mladí obchází tím, že do 25 mají své auto na někoho z rodičů. Až bude systém nastavený tak, že do těch 25 bude mít řidičák na zkoušku,budou se krotit i hodně horké hlavy.A tím nemyslím,že bude muset jezdit pod dozorem,jak někdo prosazuje.Klidně ať si jezdí,ale do těch 25 nesmí udělat na silnici žádný malér.Pak konečná,papíry sebrat a až horká hlava vychladne,zpátky do autoškoly.

+7/0
doporučit
16.7.2017 17:10

J10o48s96e41f 61K59l46a15t 3379857983131

Nesouhlasím s vámi v jednom-tak bezpečná auta jako teď ,v Evropě ještě nikdy nebyla . A opravdu nejde všechno obložit plastem,vykácet ,zplanýrovat ,aby se opravdu nikdy nikomu nic nestalo

+7/0
doporučit
16.7.2017 14:19

M79i79c48h74a27l 32D39o81l88e46ž13a27l 6363672264861

Vy byste se hodil do Evripského parlamentu.. zregulovat, zakázat, ochránit proti vůli všech... Hodně mi to připomíná volání po zakazování zbraní... Ode mě tenhle názor rozhodně pochvalu nesklidí.. Rv

+6/0
doporučit
17.7.2017 9:22
Foto

D65a38l52i16b94o92r 67B49a87r62t96o91š 5404510737299

Milý autore, vše co jste napsal je celkem nezajímavé. Jediné co jste opomněl napsat a co je základem, je výchova. Tak se do toho pusťte znovu a zamyslete se nad výchovou této dívenky. Jak je možné, že byla takto lehkomyslná, nesoudná, a že jí bylo jedno, že ohrožuje svým chováním nejen sebe...což se jí nakonec asi nechtěně povedlo..ale i jiné, což se jí díkybohu....a jsem nevěřící...nepovedlo.......

Automobilový průmysl udělal tolik pro bezpečnost, že to ani nejste schopen vyjmenovat, natož vysvětlit, Ale když chce někdo přelézt po laně z jednoho paneláku na druhý za bouřky a bez jištění....je celkem jasné jak to dopadne........a to se stalo té dívence...........

Místo za volantem je pracovní místo, a tak o té práci musíte něco vědět, a to se získává jak školou, tak i praxí, a správným nastavením vůči zodpovědnosti, kterou tato dívenka ..soudě podle jejího chování měla téměř nulovou.........

Jestliže někdo chce bez tréninku zdolat Mount Everest bez kyslíkových lahví, asi mu každý řekne co si o něm myslí, a přesně o to se pokusila tato dívenka, jen ne v horolezectví.........forma projevu je rozdílná, ale podstata je stejná, neumět, nevědět, neznat ale přesto udělat............a pak přijdou následky.........

největší vinu bych zde přiřadil rodičům té dívenky........nedokázali jí vštípit zodpovědnost..a to je práce rodičů

+7/−2
doporučit
16.7.2017 12:58

J46a70n 60B75a52r53t56o14ň 2334898631969

Vážený autore,

nehoda je plně v duchu "módy" vše prezentovat na internetu- viz mladá Američanka, která pomočila veřejně americkou vlajku a "diví" se , že ji vyhrožují smrtí.

Telefonování za jízdy je zakázáno, jet 180 na 90 je na odebrání ŘP.

Pokud jde o odpovědnost automobilek za nehody, je to o úplně jiném pohledu na věc - zde hrála roli "mladická nerozvážnost" a můžeme mluvit o štěstí, že si tato nerozvážnost nevyžádala životy zcela nezúčastněných - například chodců či řidičů jiných vozidel.

+4/0
doporučit
17.7.2017 9:40

J31i69t73k45a 72J79a75n84ý79r14o20v22á 6408603220296

Dívali jsme se na místo, kde se to stalo na internetu. V místě, kde se nehoda stala, je ostrůvek. Na začátku ostrůvku je dopravní značka se šipkami. Kudy ostrůvek předjet.

Dlouhá táhlá zatáčka, při té rychlosti asi trochu vynesla. Na videu je vidět, že řidička nejprve trhne volantem na jednu stranu a potom ho otočí na druhou stranu a v té poloze ho drží a potom přijde náraz. Snažila se vyhnout té značce a auto se dostalo do smyku. Nic víc v tom není.

Protože je video zrcadlově převrácené, je trochu problém si srovnat jak bylo.

Jinak ano bylo to malé auto s výkonným motorem a tahle silnice není profilovaná pro tak vysoké rychlosti(i když někteří tvrdí něco jiného). Lidské smysly nejsou moc na takové rychlosti připravené. Dá se to natrénovat, ale nějakou dobu to trvá a je to doména závodníků a speciálních povolání jako jsou např. piloti nadzvukových letadel.

A hlavně silnice není autodrom, závodiště ani zábavní park.

+4/0
doporučit
17.7.2017 8:59

J39i98ř40í 24T26r65o55u74p 9908720423

Svádět vinu za nezodpovědné chování na výrobce aut, vlády a kohokoliv jiného je trapným, ale velice užívaným fenoménem této doby. Někteří z nás stále volají po svobodě, ale nakonec neví jak s ní naložit a tak tím samým děchem volají po stále nových a nových zákonech, které naše kroky povedou....

Každý svého štěstí strojvůdce....

+3/0
doporučit
21.7.2017 10:45

R34a28d26i40m 95K46a78l23a27s 2340216632661

Bezpečnostní pás se při nehodě, řek bych, nevypnul, ale mobil odlétl na zadní provizorní sedadla a rozepnutý pás patřil právě k nim.

Z toho, co o nehodě vím, by byla větší šance na přežití řidičky, pokud by protihluková stěna byla betonová. Kusy dřevěného hrazení se v tomto případě dostaly do vozu a způsobily devastující poranění.

Podle mého by byla taková konstrukce mimořádně nebezpečná i pro někoho, kdo by se řízení sice věnoval, ale čelil by např. defektu nebo kolizní situaci, kterou nezpůsobil. Dřevěné latě takové nešťastníka mohou doslova prošpikovat.

Bezpečnostní prvky vše nezachrání, protože minimálně deformační energii nejsou schopny vždy účinně eliminovat. Elektronika by jistě mohla omezit rychlost upravit dráhu vozu, distribuovat vhodně kroutící moment na kola, ale pořád na místě řidiče sedí člověk.

Pro mladé bych výkon vozu omezil, anebo zavedl řidičák na zkoušku. Problém je, že oněch méně výkonných vozů mnoho není a nejsou ani příliš levné. S jejich bezpečností to také nemusí být nejlepší.

+3/0
doporučit
16.7.2017 18:30

T93o25m36á58š 30K25u40c33h27a15ř 3917741478411

Myslím, že problém je jinde a posun věkové hranice či limity výkonu by moc nepomohly. Problém je v to, že jak to bylo v té reklamě, "dneska už se dá, dá dá". Když si člověk sedne do auta, stává se někým jiným, je to jako by si oblékl něco, co mu dává velkou sílu, rychlost, moc. Usednutím za volant dostává oblek, který ho činí rovným se všemi kolem. Toto už je tu samozřejmě dlouho, co je ale nové, že ve velkém začaly za volant usedat mladé ženy z generace, které již není přisuzována jednoznačná role "ušlápnuté" manželky a rodičky. Ale jejich mozek je po generace uzpůsoben této roli, ne jiné. Pak se stane, že dívky či ženy, osoby tak říkajíc "ze samého konce potravního řetezce" :-) co se postavení ve společnosti týče, se najednou dostanou pocitově na roveň ostatních a mozeček některých z nich tuto zodpovědnost bohužel není schopen ustát.

Nezabráníme tomu. v nejbližších letech se to bude jen zhoršovat. :-/

+4/−3
doporučit
16.7.2017 16:08





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.