Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61i78l63o20s86l47a90v 98J92o75s80í91f93k80o 6472366713212

No pokud se v nemocnici nemá platit 100kč za den, tak by si každý pacient měl hradit stravu, nebo si ji sám zajistit.

+1/−1
1.3.2017 13:38

D72a43v66i70d 71E33v55a48n 6393100461971

Tím jste se Josífko slušně odkopal. Jste asi další důchodce, za kterého pojištění platí stát. Mimochodem, pokud jste státní pojištěnec, tak stát za Vás platí jenom 920 Kč měsíčně.

U podnikajících OSVČ je minimální záloha 1906 Kč, takže skoro o tisíc korun víc než u státního pojištěnce, každopádně dvakrát více. OSVČ, aby mohl na tyto zálohy vydělávat, musí pracovat a nemůže si dovolit marodit, natož ležet po nemocnicích.

Myslíte si, že pokud někdo zaplatí skoro 23 tisíc za rok na pojištění, že nemá nárok na bezplatnou zdravotní péči? Anebo je to jenom dojná kráva, kterou využívají ti, kteří přispívají do systému nejméně, čili státní pojištěnci, kteří nelpatí ani korunu a lakomý stát za ně dá pouze 11,040 za rok?

Takže, když se Vám to nezdá spravedlivé, ať platí zásluhovost a platí jenom státní pojištěnci, co byste na to pověděl, když jste tak chytrý?8-o

0/−2
1.3.2017 18:52

M58i70l83o55s41l40a32v 36J85o34s86í59f15k33o 6142916383122

co to meleš ty docente? Odvádím 5x víc, než ty! A to ještě za mne další násobnou částku odvede zaměstnavatel.

Osobně jsem proti zdravotní dani a chtěl bych zdravotní pojištění, ale i to nesouvisí s poplatkem 100kč v nemocnici. 100kč sotva pokryje stravu, kterou si stejně musí každý kupovat, ať je zdravý, či nemocný.

Proto 100kč ano a když né jako poplatek, tak zavést platbu za stravování. Nevím proč by se mělo nějakému Emanovi dávat strava zdarma!!!!!!

0/−1
2.3.2017 15:25

D19a40v73i21d 25E35v24a37n 6333250791861

Tak asi neumíš počítat, zaměstnavatel odvádí 9% a zaměstnanec 4,5%, takže přesně půlku, nevím tedy jakou násobnou částku máš na mysli...no, nejlépe se zametá s těma, co mají nejmenší pochopení, když nechápeš ani rozdíl mezi pojištěním a daní a na jednu stranu říkáš, že jsi proti zdravotní dani a na druhou stranu ji přes poplatky prosazuješ, tak to je slušná schíza.8-o Jsi jeden z mnoha, který ten článek ani nečetli a rovnou se přihlásili do diskuze se svým chytrým názorem. Já tvrdím a stále budu tvrdit, že vybírat peníze na někom komu jde o život, kdo se třeba ani nestravuje, protože je napojen na přístroje, na dětech s onkologickým onemocněním nebo na někom, kdo přes veškerou péči zemře, na rodičích, kterým zemře dítě, je nemravnost, Jsou však i hyeny, které si rády utrhnou maso ještě ze živé oběti a bohužel jsou takové hyeny i mezi lidmi...RvRvRv

0/−1
2.3.2017 16:14

M10i91l50o32s90l34a60v 63J57o21s50í47f34k23o 6382426653792

Ty odvádíš zdravotní daň 1906kč a já odvádí 5x tolik a další část odvede můj zaměstnavatel. Tedy násobně víc jak ty. Tady ses Evan odkopal ty - platíš minimum a chceš maximum. Já zase tvrdím, že jídlo v nemocnici zdarma je socialistická sprostota. Rozdíl mezi daní a pojištěním nechápeš ty - já platím zdravotní daň - bez ohledu na to, kolik zaplatím, dostávám pořád stejnou péči - to je daň a né zdravotní pojištění. Zdravotní pojištění se platí třeba v USA.

0/−1
2.3.2017 18:41

D94a53v38i98d 36E35v82a33n 6553550321261

Tak jsi nejlepšíR^ Odvádíš-li 5x 1,906, tak to je 9,530 Kč a tvoje hrubá mzda je 211,778 Kč, blahopřejiR^ Mohl bys snad říci, který zaměstnavatel tě takto královsky platí, nebo jenom naznačit, jestli jsi ve státním nebo soukromém sektoru.

Máš více jak předseda vlády České republiky, více než předseda Poslanecké sněmovny nebo Senátu, více než jakýkoliv senátor nebo poslanec či ministr.8-o

Jsi prostě nejlepší a nikdo na tebe nemá, jenom prezident, který bere asi o 25 tisíc víc než ty, ale dýcháš mu na záda, možná bys měl příští rok kandidovat, abys sis přilepšil;-D

O zdravotním pojištění ti nemá cenu nic vysvětlovat, prostě o něm nevíš vůbec nic...Rv;-)

0/0
2.3.2017 19:16

M59i45l35o92s82l64a68v 79J71o50s43í27f60k71o 6162606813812

Platím míň jak 5x, ale víc jak ty.

Máš pravdu, že ti nemá cenu nic vysvětlovat - rozdíl mezi daní a pojištěním nepochopíš.

To jak píšeš, že jsem nejlepší je příjemné - klidně můžeš lichotit dál;-D.

Nic to však nezmění na tom, že jídlo v nemocnici zdarma je socialistická zlodějina.

0/−1
2.3.2017 19:28

D68a44v42i78d 85E80v59a74n 6193270751441

Jenom trolíš, pokaždé meleš něco jiného. Kus žvance je pro tebe víc než morálka, radši budu platit víc na zdravotním pojištění, než aby se účtovala strava nemocným lidem, mám prostě diametrálně jiné vidění světa než ty, trole. Protože sis ve své bujné fantazii vylhal, že platíš 5x víc, což jsi zase popřel, tak chceš, aby ostatní dopláceli, protože jsou potřební?

A co třeba taková umělá strava, která se podává infuzně, jak bys to účtoval? Je to přece taky strava, spousta lidí se bez ní neobejde. Dokážeš vůbec myslet taky na něco jinýho než na kus žvance? Socialistická morálka je jedna věc, ale ta tvoje asociální morálka je úplně něco jiného.RvRvRv

0/0
2.3.2017 19:44

M11i44l13o21s85l56a63v 68J53o57s69í25f45k76o 6912656923742

Trolíš ty - tys mě označil za důchodce. Já si stojím za svým - strava v nemocnici nemá být zdarma! Asociální jsi ty - chceš solidaritu, ale za peníze jiných. Srandovní jak píšeš, že platíš ZP o tisíc víc jak já a pak si cvrnkáš závistí. Svou hloupost demonstruješ srovnáním umělé stravy-infuze a jídla v nemocnici - jestli toto srovnáváš tak to máš hodně jednoduché trole.

0/−1
2.3.2017 20:02

D10a63v21i23d 53E39v78a85n 6593830651881

Neoznačil jsem tě za důchodce a nestojíš si za svým, říkal jsi, že platíš 9,530 Kč měsíčně na zdravotním pojištění a následně si to popřel. Jsi notorický trol a lhář. Pokud tvrdíš, že strava v nemocnici nemá být zdarma, tak to je něco, co se zcela vymyká jakémukoli normálu. Zatím se navrhoval vždycky jenom poplatek za pobyt, za lůžko. Žvanec je pro tebe asi všechno, že se o něj tak pereš. Tvůj návrh je natolik anomální, až je pozoruhodný, protože normálního člověka to jen tak nenapadne.To je jako v All inclusive hotelu platit za toaleťák. Všichni si totiž díky zdravotnímu pojištění platíme All inclusive, jinak pojištění postrádá smysl. Ceny za stravu jsou v porovnání s cenami za léčbu totiž zanedbatelné až směšné. Já myslím, že se svými extrémními názory bys mohl pracovat v nějakém hotelu a prodávat toaleťák pečlivě nastříhaný na malé kousky, problém je, že v žádném hotelu taková pracovní místa nejsou.;-(

A tím jsem už skončil, svou hloupost si ukázal už dost, vytahoval ses, že bereš víc jak celý premiér České republiky a víc jak celá vláda ČR, pak si to zase vzal zpět, už sis té ostudy udělal dost, trole...klidně využij svého práva na poslední slovo, to patří k dobrému zvyku všech trolůR^;-)

0/0
2.3.2017 20:33

B33l77a37n46k32a 41Š14e18b46e16s34t22o52v97á 8647851293872

Pan Zeman, který je bohužel prezidentem, by měl jít prostě do důchodu a hlavně nikde nemluvit nahlas. To je celé.

+7/−5
26.2.2017 20:11
Foto

M83a31r18i62e 63T31o57m15š34í35č35k71o96v79á 4307785426776

Pan prezident jasně zdůraznil, proč se tímto tématem zabývat. Jedná se hlavně o ty pacienty, kteří jsou umístěny na oddělení pro dlouhodobě nemocné. V mnoha případech se je tam děti snaží držet co nejdéle, protože pobyt je zdarma oproti DD, kde se většinou musí ještě doplácet, protože důchod ubytování nepokryje.

Jak je nám všem jasné, ti co mají známosti, dokáží této možnosti řádně využít.

Na LDN nabízejí srovnatelné podmínky jako v domovech, navíc tam slouží lékař, tedy i okamžitá pomoc v případě zdravotního problému, tak poplatek 100kč na den určitě není přemrštěný a pan Zeman žádný nelida, když s tím souhlasí.

+5/−5
26.2.2017 19:43

J23a45r87a 57R55a68n28k 1871216239571

V mnoha pripadech a i v mnoha zemich jsou duchodci v nemocnici drzeni umyslne delsi dobu, protoze lekari uznali, ze dotycn/a uz neni schopny zit sam a na mista v domovech duchodcu jsou cekaci listiny.

0/0
26.2.2017 19:53

P66e19t90r 11S38k75á13c34e12l 6294329229

Až u voleb v ČR zvítězí zdravý rozum, pozastaví se zřizování odkládacích ústavů pro seniory. A čekací listiny nebudou. Vždyť u nás v každém středně velkém statku byl postaven napravo anebo nalevo od vrat vejminek a v něm přestárlý hospodář žil a dožil. Stručně a jasně, potomci hospodářů se dokázali i bez pomoci státu o rodiče postarat. Pokud si někteří nedokáží vychovat potomstvo tak, že se o ně ve stáří nestarají, sklízejí to, co si zaseli. Samozřejmě až budeme mocným a blahobytným státem, k čemuž směřujeme, budou kapacity nemocnic stačit k léčení, vyléčení i doléčení všech potřebných. A těch bude stále méně, neboť ve školství, kde se bude vyučovat i podle odkazu J.A.Komenského, se naučí zdravému životnímu stylu. Nebude platit jen "ve zdravém těle zdravý duch", ale naopak "zdravý duch způsobí zdravé tělo". Bez nemocí a reagujte bez emocí (ta naše čeština je krásná, vynechám jedno písmeno a hle..).R^

0/0
3.3.2017 22:05

D96a16v41i20d 65E85v54a78n 6743840291971

Je to bohužel přesně naopak než se domníváte. Pokud by byl poplatek za pobyt v nemocnici znovuzaveden, bylo by v zájmu nemocnice držet pacienty co nejdéle, protože tyto poplatky zůstávají v těch zařízeních, ve kterých se vybírají a nikam dál už neputují, stejně jako regulační poplpatky.

Nemocnice se tak ocitají v jakémsi střetu zájmů. kdy pro ně není výhodné, aby pacienti odcházeli z nemocnice brzy, v podstatě se dá říci, že to je i proti zájmům medicíny, která se snaží o lepší výsledky a lepší lékařské postupy s rychlejším propuštěním do domácího léčení.

Doba pobytu v LDN je i tak omezená, takže vše co jste napsala jsou naprosto vylhané nesmysly.Rv

+4/−3
26.2.2017 21:53

A71n41t25o12n29í51n 50T73i90c94h43e33r95a 6956938553276

Realita je poněkud jiná. Příklad: krátce po zrušení regulačních poplatků jsem vezl tchyni na náhlou hospitalizaci. Sestra, která vyřizovala náležitosti mi řekla, že do konce roku měli jakžtakž rezevu v lůžkách, po zrušení poplatků je narváno a nemají kam pacienty dát. Určitě si tento všechny stresující stav budou udržovat co nejdéle ....

Pacient si samozřejmě málokdy vybírá, jestli půjde ležet. Ale může se podle stavu rozhodnout, že půjde domů o den dva dříve. A uvolnit tak lůžko jiným.

A vůbec, proč se tady bavíme o vině nebo nevině toho, kdo v nemocnici leží? Prostě tam je, spotřebovává péči, která není zdravotní, měl by se na ní spolupodílet. Pokud existuje nějaká marginální skupina pacientů, pro které je poplatek v nšmocnici likvidační, měla by tuto situaci řešit sociálka, nebo mechanismus, který jim poplatky odpustí. Ale je nesmysl, kvůli tomu rušit systém, který do systému přináší peníze a většina pacientů si ho dovolit může.

A k těm, kteří se dostali do nemocnice vinou někoho jiného - ti mají možnost vymáhat poplatky po viníkovi.

+2/−1
27.2.2017 7:03

D25a39v55i47d 88E81v73a18n 6453380371671

Tak to je nesmysl. O hospitalizaci rozhoduje lékař, nikoliv pacient, takže tento Váš argument je naprosto lichý. Za druhé do systému přináší peníze zdravotní pojištění, zkuste laskavě pochopit, že jsme všichni pojištění, že si všichni platíme zdravotní pojištění, nebo ho za nás platí stát.

Jinými slovy, pokud člověk spotřebovává, jak píšete, ať platí v případě, že není pojištěný, ale taková situace u nás není. V opačném případě pojištění nemá žádný smysl a je třeba ho zrušit.

+1/−2
27.2.2017 8:38

A46n58t84o36n55í60n 83T38i38c36h78e72r19a 6456258203676

Mlžíte, nebo jste nikdy v nemocnici neležel. Po dohodě s lékařem je možné hospitalizaci v odůvodněných případech zkrátit a dohodnout se na domácím ošetřování.

Vy zkuste pochopit, že pokud u každého pojištění existuje spoluúčast, proč ne u toho zdravotního? Nehledě na to, že poplatek v nemocnici není za zdravotní péči ale za péči "hotelovou", která se zdravotní souvisí jen nepřímo.

Jak už psal někdo níže v diskuzi: proč se tedy doplácí (dokonce i za socialismu se doplácelo) na některé zákroky ve stomatologii a nikdo to nerozporuje?

+2/−2
27.2.2017 9:34

D94a68v18i68d 89E51v34a52n 6423370201151

Zase jenom trolíte nesmysly a překrucujete věci, jak se Vám to hodí, nejprve jste uvedl, že poplatky za pobyt mají regulační funkci, nyní říkáte, že se jedná o spoluúčast. Správně je ta druhá varianta, takže si nepleťte regulační poplatky od spoluúčasti.

Dále se pletete v tom, že u každého pojištění existuje spoluúčast, no tak to slyším poprvé, takže to jste zase vedle jak ta jedle. Hotelová péče? Vysvětlujte tohle třeba lidem na Jednotce intenzívní péče, kteří potřebují péči 24 hodin denně...

Taky byste si dovolil tvrdit, že na Jipce se poskytuje péče "hotelová", která se zdravotní souvisí jen nepřímo, pane chytrý?Rv

Stomatologii nechte stranou, mnozí stomatologové nemají smlouvy s žádnou pojišťovnou, jiní obchází zákon, takže pokud zubař nemá smlouvu, tak samozřejmě nemá ani žádné plnění od pojišťovny...8-o

0/−2
27.2.2017 14:32

A21n45t33o57n83í48n 68T49i42c71h88e30r82a 6866528293206

;-D takhle se vzteká nedouk, nachytaný při lžích, do kterých se čím dál víc zaplétá;-D

Na poplatky ve zdravotnictví je možné nahlížet jak přes jejich regulační efekt tak stejně jako na formu spoluúčasti. Já v tom rozpor nevidím, pokud vy ano, prosím o vysvětlení.

Pacienti na JIP jsou oblíbeným příkladem zarytých odpůrců poplatků. Jedná se o okrajovou skupinu, kvůli které nebylo nutné rušit poplatky pro mnohonásobně větší skupinu pacientů, kteří nezdravotní služby využívají.

Stomatologii stranou nenechám jen proto, že se vám nehodí do krámu. Většina zubařů MÁ smlouvy s pojišťovnami, přesto vybírají na některé úkony doplatky a to v souladu se zákonem. A znovu: tahle praxe byla běžná a zákonná i za socialismu, kdy bylo celé zdravotnictví rádoby zdarma ;-)

+1/0
28.2.2017 8:00
Foto

J31a77n 24V77l49a37d68y47k25a 2222168523974

měl bych jen jednu výhradu....

Chápu, že se musí platit za stravu, praní, energie atd. Jen by to chtělo mít možnost volby. Pokud si například v nemocnici nebudu brát jejich jídlo a místo toho si ho budu kupovat někde jinde, chtěl bych ten poplatek nižší

+2/0
26.2.2017 18:54

I44v55a71n91a 14M77á93l34k49o95v81á 4488772742840

Nevím,jak kde,ale bude se platit i za to,že na vás lékař odněkud z východu bude mluvit lámanou češtinou?Pochybuji,že vám bude stoprocentně rozumět,což se mi stalo na pohotovosti.Nebo když se lékaři nebude chtít v noci vstávat,což rovněž znám z praxe.

0/0
26.2.2017 17:38

J30i25n69d41ř13i73c28h 59N70o76v52ý 3975184452775

Nejde o svícení, a o el.energii, ale v nemocnici jíte (i když ta strava často stojí za h.vno), Chodíte na záchod (spotřeba vody a papíru), používáte lůžkoviny, ručníky, nádobí, nemocniční šaty....Ta stovka opravdu není mnoho.

+9/−3
26.2.2017 17:26

J94o70s14e86f 10Š96e25m15e92l27í78k 7249481390457

Pročpak asi Zeman navrhuje zavést poplatek za pobyt v nemocnici, ale ne za pobyt ve vězení? Možná proto, že do nemocnice se dostat neplánuje.

+9/−2
26.2.2017 17:19

O13l63d16ř53i76c82h 19H41o33r48á73k 2774299931955

Rozhodně ten poplatek má jistý smysl. Bohužel existují rodiny které když jedou na dovolenou tak babičku/dědečka odloží do nemocnice, nebo užijí nemocnici místo LDN nebo jen místo domova důchodců s péčí (i když i tady je málo míst).

Pokud se bude platit tento poplatek, tak se asi nesníží zneužití lůžkových oddělení, ale aspoň to pomůže nemocnici.

Je tu ale velké ALE. Pro rodinu kde on bere 15 hrubého a ona 13 hrubého a jeden se dostane na nemocenskou a do nemocnice a mají ještě děti tak by opravdu měla existovat brzda zdravého rozumu a poplatek by měla proplatit sociálka nebo být odpuštěný. Nebo co nezaměstnaný na podpoře? Vytvoříme dluh za kterým se potáhne penále a nakonec stáhne člověka do naší exekuční stoky?

Toto jsou dvě strany jedné mince - poplatku za hospitalizaci.

+10/0
26.2.2017 14:54

V41á26c38l78a90v 94K48o80p58ř78i37v96a 1904270635441

Ač obvykle nenechám na Zemanovi nit suchou, tady má pravdu. Že zrušení bylo špatné uznali už samotní rušitelé.

+8/−8
26.2.2017 14:15

I81v56a 16R70a97k30o34v36á 2458706324407

Zeman to udělat nemůže, takovou pravomoc nemá :-)

+1/0
26.2.2017 12:21

R18u80d12o29l72f 75S88t10a32r52y 6898637538

Pan prezident nema co delat. Zatim se plete do veci kterym nerozumi, ale velkych skod nenadela.

+2/−4
26.2.2017 12:00

B83o77h55u85m65í54r 96Š51i91m66e17k 3301720714154

Zrušení pseudopravicových poplatků ve zdravotnictví připravilo zdravotní péči o 5,5 miliardy korun, které dosud nahrazeny nebyly! Komu se snížil standard? Manažerům určitě ne! Pacientům a personálu!

Trváte na komunismu ve zdravotní péči? Není to moudré rozhodnutí! Pokud má být zdravotní péče kvalitní a dostupná, nemůže být zadarmo! Pokud má být zdravotní péče dostupná a zadarmo, nemůže být kvalitní! Pokud má být zdravotní péče kvalitní a dostupná, nemůže být zadarmo! Komunistická zdravotní péče končí v nedostupnosti kvalitní péče bez korupce a protekce, jako tomu bylo za komunistů! To chcete? Já ne!

:-)

+14/−2
25.2.2017 20:43

D79a66v56i60d 86E67v78a39n 6153600181901

Bohužel je to ještě trochu složitější než si myslíte, Pojišťovny za stejné výkony platí v různých nemocnicích různé ceny, vůbec to nesouvisí s nějakými regulačními poplatky, pokud si myslíte, že pokud budete platit za pobyt, že dostanete lepší péči, lepší stravu, tak jste skutečně naivní, všechno spolknou mzdové náklady, které mimochodem ve zdravotnictví letos rostou o deset procent...

Takže to není o tom, jestli je zdravotnictví státní nebo soukromé, jestli jsou státní nemocnice nebo soukromé, všechny fungují ze stejného veřejného zdravotního pojištění, rozdíl je jenom v tom, že v té soukromé se k vám nechovají jako k póvlu a můžete si třeba i vybrat operátora...

+2/−1
25.2.2017 20:54

B93o20h53u28m12í31r 91Š52i44m68e80k 3471290404734

Další neznalost!

Různé platby za stejnou práci, za stejnou operaci jsou prý dány "historicky", t.j. kdo dříve kradl, může krást dál! Politici to řeší již přes deset let. Lékaři na tomto problému strávili desítky až stovky hodin za politiky. Marně! Politiky to nezajímá! Proč? Nevím.

"Regulační poplatky" se týkají ambulantních lékařů. V některých nemocnicích hradí zdravotní péči VZP jen částečně! Proto nemají peníze na personál!

Nemocnice státní a soukromé se liší podstatně! Většina soukromých je VZP hrazena podstatně méně!

Já bych si raději k operaci vybral kvalitního operatéra.

Stovka za pobyt? Nesystémové řešení!

+1/−2
25.2.2017 21:30

D11a59v39i56d 67E95v31a52n 6713650321841

Vy jste naivní:-) "Lékaři na tomto problému strávili desítky až stovky hodin za politiky. Marně!" Ano, lékaři na tomto problému strávili desítky až stovky hodin, aby to tak zůstalo, protože jim to vyhovuje...8-o

Nevím, proč řešíte pořád VZP, to je jenom jedna ze tří státních pojišťoven, těch soukromých je ještě víc...

Mimochodem, přístup k bezplatné zdravotní péči je zakotven v ústavě což byl asi hlavní důvod proč ÚS poplatky za pobyt v nemocnici zrušil...

+2/−3
25.2.2017 21:46

B24o77h27u46m93í70r 43Š53i32m88e44k 3251760374134

Promiňte, nevěděl jsem, že jen tak trollíte!

+2/−3
25.2.2017 22:15

J33i41ř46í 26Z86á85ř17e48c81k47ý 5644858474325

V ústavě není o zdravotnictví ani slovo. Stačí si ji přečíst.

+3/−3
26.2.2017 2:10

D54a30v42i87d 53E74v16a49n 6963460931961

Další trolR^

Článek 31

Každý má právo na ochranu zdraví. Občané mají na základě veřejného pojištění právo na bezplatnou zdravotní péči a na zdravotní pomůcky za podmínek, které stanoví zákon.

Škoda, že neumíte číst. Najděte si to třeba na stránkách Poslanecké sněmovny, jedná se o Listinu základních práv a svobod, která je součástí ústavního pořádku České republiky...

+2/0
26.2.2017 8:50

V50l38a85d82i11m53í43r 63H84r36u84b79ý 4257453424409

Jo - je zdravotní péčí stravování a běžná hygiena?

Na druhou stranu: nezbytný lék je jistě zdravotní péčí - přesto jsou doplatky (a nikdo se nediví).

+4/−1
26.2.2017 10:12

M61i60l56u48š88e 32W89e11l90n49o69v86á 5154850466499

Za podmínek,které stanví zákon

0/−1
26.2.2017 18:26

M74i57l10u33š46e 37W13e10l11n21o46v73á 5154950556229

oprava-stanoví

0/−1
26.2.2017 18:27

J22i55ř92í 58Z57á71ř16e49c47k45ý 5224248484575

No vida. Takže ne v Ústavě, ale v Listině, která je součástí ústavního pořádku, ale ne Ústavy.

Ale podstatnější je ta citace : ..., které stanoví zákon. Což tedy nevypadá, že by byl na základě Listiny stanoven automaticky nárok na bezplatnou zdravotní péči, že ?

0/−1
26.2.2017 19:55

D26a44v60i37d 79E91v98a14n 6363600581451

Ústava České republiky

Článek 3

Součástí ústavního pořádku České republiky je Listina základních práv a svobod.

Takže se zase mýlíte.

A mýlíte se i podruhé, když se odvoláváte na citaci...které stanoví zákon. zákon za ministra Hegera stanovil nadstandard a ÚS to zrušil, protože podle Ústavy je nárok na bezplatnou lékařskou péči,čili pokud zákon stanoví, že se bude platit za nadstandard, tak je to neústavní, trol jako vy to asi bohužel nikdy nepochopí...Rv

0/0
26.2.2017 21:34

J11i25ř27í 92Z54á77ř37e24c93k56ý 5384748424355

Vždyť to píšu : je součástí Ústavního pořádku, ale ne Ústavy.

Neumíte číst nebo nevidíte rozdíl ?

ÚS to zrušil, ale z jiného důvodu. Nebylo totiž stanoveno, co je standard a co již ne - jinými slovy nebyla naplněna podmínka : ,,,které stanoví zákon. Proto byl zrušen.

Ostatně standardy nejsou definovány dodnes.

A navíc : dnes jsou běžné doplatky u zubaře a doplatky za léky. Pročpak to ÚS nezrušil ?

+2/−1
27.2.2017 3:25

V19l63a20d32i88m55í82r 65H59r19u92b23ý 4967503844609

Žvaníte. ÚS prohlásil, že . s t a n d a r d . nemůže být stanoven vyhláškou. To že je neústavní. A standard byl (a kupodivu stále je) stanoven vyhláškou, již desetiletí. Takže pokud bude standard stanoven zákonem (nedovedu si to ovšem u statisíců položek představit), bude ústavní i nadstandard. Jen nevím, proč specielně v tomto případě je neústavní, když zákon zmocní ministerstvo k vydání vyhlášky.

Jen byste měl vzít na vědomí, že se doplácí u zubaře, na některé rehabilitace, o lécích (jako součásti zdravotní péče) a zdravotních pomůckách nemluvě.

Předem poznamenávám: pokud bude chtít tvrdit, že lék není součástí zdravotní péče, budete muset vysvětlit, proč jsou některé plně, jiné částečně hrazeny z pojištění.

PS: Nejen zloděj křičí "chyťte zloděje". I troll řve "netrollujte". Jste exemplární příklad.

0/−1
27.2.2017 17:19

D95a57v56i42d 53E23v93a68n 6183970301901

Beru na vědomí, že jste sprostý lhář. Zdravotní pomůcky včetně ortéz, berlí a invalidních vozíků, jsou plně hrazeny pojišťovnou, berle se dokonce ani nevracejí jako dříve, pane sedmilháři.

Vylhal jste si toho příliš, že se doplácí na některé rehabilitace? A na které? Vy nejste trol, jste sedmilhář.RvRvRv

0/0
27.2.2017 22:15

V28l51a12d35i27m25í80r 76H25r80u77b92ý 4847913314149

No, pojišťoven je celkem sedm. Nevím, které (kromě VZP) považujete za "státní". Po odečtení tří zbyvají čtyři relativně malé pojišťovny.

Co nechápu, proč vadí, že pan Šimek uvádí VZP. Klidně může napsat obecně "zdravotní pojišťovny". Plus minus platí vše i pro ostatní.

+1/−1
26.2.2017 10:28

D95a13v91i75d 28E46v10a95n 6313290401501

Je dobré, že se sebevzděláváte, pane Hrubý, státní je vojenská, všeobecná a ministerstva vnitra, takže ne že já je považuju za státní, ale ony státní opravdu jsou.

Až se dovzděláte v dalších záležitostech zdravotního pojištění, tak potom teprve můžete kázat Vaše zvláštní, těžko pochopitelné teze. Děkuji.

0/0
26.2.2017 21:45

V55l22a11d96i36m41í63r 34H91r77u41b30ý 4357143824129

Ó děkuji. Já jsem nepsal, že nevím, které pojišťovny máme (opravdu to není vaše geniální vědomost). Jen jsem nevěděl, které považujete za státní. (Ve skutečnosti jsou všechny akciovými společnostmi. Včetně VZP. Tedy společnostmi obchodními.)

A proč vám Vadí, že pan Šimek uvádí VZP? Klidně může napsat obecně "zdravotní pojišťovny". Plus minus platí vše i pro ostatní.

0/0
27.2.2017 17:07

Z71d63e20n49ě27k 89S75t41r79n83a90d 1325290816939

Nemocnice má v první řadě poskytnout pacientovi lékařskou péči. Na ni dostává prostředky od zdravotních pojišťoven, které si je zase berou od občanů. Nevidím žádný důvod, proč by mu měla ještě k tomu poskytovat stravu atd., pokud to nemá s léčením nic společného. Tedy buď si pacient tyto služby objedná v nemocniční kantýně, nebo si nechá jídlo posílat zvenčí, každopádně by neměly být hrazeny ze zdravotního pojištění.

+9/−3
25.2.2017 19:47

D76a69v68i74d 28E53v45a39n 6603100531711

Nechť se tedy kromě samotných operací v nemocnicích neposkytuje žádná následná péče a platí se jenom za výkony. Ať se pacienti z operačních sálů lifrují rovnou na ulici, kde si je v bezvědomí budou přebírat jejich příbuzní a pokud žádné příbuzné nemají, tak mají prostě smůlu. Opravdu jste velice chytrýR^

+2/−7
25.2.2017 20:25

J74a77r87a 91R25a73n45k 1841806129491

V Indii rodina nosi pacientovi jidlo stale, zadarmo je pouze priserne sladky caj:-)

0/0
26.2.2017 20:00

B73o23h41u27m15í14r 22Š80i39m24e17k 3721540174604

VZP nehradí zdravotní péči v plné výši!

Proč chcete finanční nesystematickou výpomoc nemocnicím?

0/−1
25.2.2017 20:46



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.